2012-06-21

Avtackning

Nu är en längre episod i mitt liv till ända. Efter 11 år var det idag dags för den där avtackningen på jobbet. Det har varit elva väldigt intensiva år på många sätt, inte bara i jobbet utan också utanför jobbet. Under dessa elva år har jag och äkta hälften blivit två till och flytta in i villa. Det sista var väl inte riktigt sant då äldsta sonen faktiskt var ett halvår gammal när jag började anställningen. :-)

Vad jag tänker är att det är en rätt händelserik period i livet, en sådan som har många stunder att minnas lite extra.

Nåväl, jag lyckades hålla känslorna i schack under lunchen och de fina talen som hölls av både VD och min chef. Fick väl vara tillräckligt sentimental under sommarfesten senast.

Jag fick en rolig avtackningspresent, ett riktigt härligt minne från en konferensresa i höstas. Jag har jobbat många år med produkter från en mjukvaruleverantör som heter TIBCO. De sponsrar ett professionellt dam cykellag, Team TIBCO.

Under den där konferensen i höstas fick vi chans att cykla tillsammans med dessa cykelproffs i Red Rock Canyon utanför Las Vegas. Det blev sammanlagt två varv runt denna dal och dess fantastiska vyer. (Varv 1 och Varv 2)


Det är jag i den orange tröjan i mitten (till höger)

Vad var då det fantastiska minnet? Jo, en uppsättning av lagets cykelkläder!!!


Allt jag saknar nu är cykel och skor. Jag hade väl inte tänkt börja cykla, men nu kanske jag får tänka om. Den där cykelturen var grymt rolig och jag gillar verkligen farten. Nu kanske man inte håller 40-60 km/h när man cyklar så ofta, men där i utförsbackarna i Red Rock Canyon så hade jag aldrig en tanke på konsekvenserna av att köra omkull - jag bara njöt av fartvinden.

Det andra varvet cyklade jag och VD tillsammans och turades om att dra. En helt fantastisk upplevelse på så många sätt.

Vätternrundan 2013? 

Trevlig midsommar!

4 kommentarer:

  1. Japp! Med såna saker är det bara en sak att göra. Slanta uppp ett saftigt antal papp på en tvåhjuling!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi får väl se. Jag är inte helt övertygad om att jag vill spendera timmar på cykel... för att inte tala om pengarna. :-)

      Radera
  2. Vad roligt! Själv har jag en cykel (Merida race lite), men inga riktiga cykelkläder.

    Jag har haft mycket glädje av min cykel och jag brukar cykla som alternativ träning när jag är skadad eller känner att det har blivit för mycket löpning, typ efter en mara.

    har du råd så tycker jag definitivt att du ska köpa en cykel :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cykel är nog viktigare än cykelkläder om man ska cykla. ;)

      Lite kluven kring det där med cykel - gillar att cyklar men om jag ska ha det som alternativ träning så är valet mellan MTB och Racer inte helt självklar. Vill nog ha både och ... hybridcykel?

      Radera