2012-06-12

Stighandske?


Vet inte riktigt hur man ska översätta Trail Glove om man nu överhuvudtaget bör försöka sig på en översättning.

For iväg på lunchen igår för att titta, klämma på och prova Merrell Trail Glove. Jämförde med VFF Speed och tyckte nog att Merrell-skon passade mina fötter bättre. Min fot är nog så där 5 mm för kort för att tårna ska sitta på ett bra sätt i VFF.
Merrell Trail Glove (Bild lånad från merrell.com)
Det som främst skiljer Trail Glove från VFF (bortsett från att VFF har tår alltså) är att den har en något kraftigare sula, främst under trampdynan. Detta minskar risken för skador från elaka stenar och rötter. Det känns inte som något större hinder för känslan och jag kan stå och vicka/göra tåhäv i skorna utan att känna mig begränsad rörelsemässigt. Detta känns mer som en sko man kan springa i.

Jag tänker som så att om jag vill ha mer barfotakänsla än så här så är det ju bara att ta av sig skorna. Om jag vill ha något skydd för fötterna så vill jag gärna ha det så pass att jag kan slappna av lite när jag springer och slippa stirra mig blind efter vassa stenar och uppstickande rötter. Detta känns som rätt sko för mig.

Gick runt hela eftermiddagen och kvällen i skorna och det känns riktigt bra så här långt. Jo, jag stannade inte bara vid att klämma och känna - jag tog med mig ett par. Nu behöver jag bara bli kvitt med det där skräpet som satt sig i halsen så att jag kan komma ut och testa dem på riktigt. Det här skräpet i halsen som började som stickningar har nu gått över i irritationshosta och nu lite tjockare jox. Usch. Känner mig lite luddig i knoppen emellanåt också. Blä.

Det är dock inget som hindrar mig från att åka ner till Alingsås för ett sista besök hos kunden innan jag avrundar detta uppdrag. Förändringens vindar blåser.

3 kommentarer:

  1. Grattis till nyskorna! Och blä för halselände!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, återkommer senare med lite mer info om hur de funkar i spåret!

      Radera
  2. Jag såg Merrell-skorna i ett antal affärer och på flera fötter i USA i förra veckan och kan inte påminna mig att jag någonsin sett dem i Sverige innan. Om man ska tro på gamla sanningar så blir de alltså populära här om en sådär 6-9 månader. :)

    SvaraRadera