2012-06-08

Vila och sommarfest

Vila ska vara bra, vila it is. Har fått varningar från Lennart om att träna hårt för nära inpå Stockholm Marathon. Har även läst en del på andra bloggar om PF-monstret som lätt tittar fram och biter en i hälarna om man inte håller igen.

Efter onsdagens lätta jogg har jag bara vilat. Imorgon blir det nog också bara vila ... det är sommarfest på jobbet idag och det brukar kunna resultera i viss seghet dagen efter. Men om det känns bra under lördagen så kanske det blir 5k runda med familjen på eftermiddagen.

Det enda jag känner av nu så här efter SM är temperaturregleringen i kroppen. Något i regleringen eller metabolismen är lite rubbad. Jag får lite oprovoserade svettningar ibland - troligen mest relaterat till födoämnes intag.

Tror att det kan vara en kombination med energiuttaget under SM samt att jag bytte från kolhydratreduceradkost till "normalkost" och under maran hinkade socker. Nu har jag strypt igen och försöker komma tillbaka till det som är normalkost för mig ... även om det nu åter vänds upp och ner under sommarfesten igen. Kanske blir en form av reset? :-)

Här i Västerås lyser solen och det är varmt och skönt för omväxlings skull, studenterna firar och skrålar i stan.

Ha en skön fredag!

3 kommentarer:

  1. Kan det ha något att göra med kylan under loppet? Nu har jag i princip fått tillbaka all känsel i fingertopperna på vänster hand.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan det säkert. Jag blir liksom "överhettad" stundtals, någon sorts överdriven förbrännings/uppvärmningsprocess som sätter igång. :-)

      Radera
    2. Vad skönt att du fått tillbaka känseln i fingrarna nu... mina krävde ju bara två Irish Coffe där efter loppet. :-)

      Radera