2012-08-18

Sitter och fikar i Evertsberg

Det är mycket nu! :-)

Första veckan på nya jobbet avklarad. Det blev en rivstart med allt från att jaga mobiltelefon och systemaccesser till planering av nästa år och fastställa budget.

Inte blev det någon vila idag heller upp i ottan och avfärd mot VasaStafetten. Lite väl tidig uppgång kanske för nu är det några timmars väntan här i Evertsberg. Jag ska springa utförslöpan ner till Oxberg, 15 km. Tror inte att det ska bli för betungande. Å andra sidan är nog utförslöpning min svagaste sida -  jag gillar att attackera backar uppför!

Jo, jag springer för lag e-man, 232, om du får för dig att kolla resultaten.

Sedan blir det att jäkta hem och gå på kräftskiva. Återkommer imorgon!

2 kommentarer:

  1. Kanske lite sent att påpeka det nu, men jag har sprungit din sträcka två gånger och skulle inte beskriva det som en promenad i parken. Det är väldigt blött på sina ställen, inte bara där man springer på spång över myr. Jag har sett en löpare förlora skon i dyn och har själv trampat ned till halva vaden vid ett tillfälle. Och om du gillar att attackera backar så har du Lundbäcksbackarna strax innan Oxberg. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Morgan! Nog fick jag något att bita i där med Lundbäcksbackarna. .-)

      Nu när jag sprungit sträckan så kan jag bara bekräfta det du skriver. Terrängen var tuffare än jag hade räknat med och de där Lundbäcksbackarna tog verkligen musten ur mig.

      Radera